Hubungi Kami

Hubungi Kami

Sunday 23 November 2014

Saya Sedia Kaji Semula Jika BR1M Tidak Bagus - Dato' Seri Najib Razak


Majoriti rakyat Malaysia masih mahukan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M), kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, menjawab kritikan pendahulu sebelumnya Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai program itu.

Najib menambah, beliau sedia mengkaji semula bantuan itu namun menurut penelitiannya, masih ramai orang mahukan BR1M, ujarnya dalam wawancara bersama Mingguan Malaysia.

Malah, katanya, ada juga yang mahu jumlahnya ditambah.

“Kalau ramai yang kata BR1M tak bagus, saya bersedia nak kaji semula,” katanya dalam wawancara itu.

“Tetapi ke mana saya pergi pun, orang ramai kata mereka mahukan BR1M, malah mereka mahu ditambah lagi jumlahnya.”

Sumber :
http://www.malaysiakini.com/news/281332

Admin : Kenyataan yang dibuat oleh Dato' Seri Najib Razak ini mendapat respons yang rata-ratanya negatif terutama sekali oleh pengguna Sosial Media seperti Facebook. Admin agak hairan sedangkan Dato' Seri hanya berkata demikian dan mungkin mempunyai maksud yang positif dan jelas rakyat Malaysia tetap inginkan BR1M dilaksanakan seperti tahun-tahun yang lepas kerana ini mampu meringankan beban yang rakyat tanggung.

Mungkin kerana sudah menjadi trend mencaci dan "troll" para pemimpin, bagi pengguna Facebook yang terdiri daripada golongan muda, perkara ini adalah perkara biasa dan bertujuan untuk berhibur. Jika perkara ini berterusan, admin rasa rakyat Malaysia 5 tahun akan datang mempunyai fikiran yang bercelaru dan menggunakan media sosial untuk troll para pemimpin dan ini tidak akan berkesudahan walaupun atas perkara yang dapat memberi manfaat kepada seluruh rakyat Malaysia itu sendiri.

0 comments:

Post a Comment